Godmorgon Tisdag


Jag knatade faktiskt upp redan vid halv nio trots att jag inte börjar skolan och nya kursen förrän ett.
Men jag kände att jag ville få ut lite mer av dagen och slippa stressa.
Så redan nu halv tio har jag ätit frukost, läst massa blogginlägg, kollat mailen och betalat räkningar/gjort budget.
Duktigt gjort såhär en tisdagsmorgon minsann.
Det som återstår på min att göra lista är att skriva ut mitt cv.

Nu är jag trött på att bara se pengarna komma in på kontot men försvinna lika fort till räkningar.
Tur är att vi fick mer pengar denna månad för annars hade jag inte haft ett öre att klara mig på.
Jag får leva rätt fattigt nu med men sånt är studentlivet tyvärr... det sjuka är ju ändå att vi faktiskt är två som delar på räkningarna men att pengarna inte räcker till ändå.


Jaja, nu ska jag inte börja dagen negativt. Det är istället positivt att jag ska försöka få ett extra jobb. Dels får jag något vettigt att göra som inte kostar pengar utan som ger mig pengar och dels så lär jag känna lite lokalbefolkning också och det är aldrig minus.


Hej hej

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback