Kreativiteten ska få komma fram igen


Jag har så gott som lagt ned pluggandet för kvällen. istället drömmer jag mig bort, långt bort.
Jag tänker på resor och vilka ställen i världen jag vill se.


Men... något som jag verkligen har tänkt mycket på den senaste tiden är min kamera, min nikon d40. han får alldeles för lite kärlek från mig och jag skulle verkligen mer än något annat vilja utveckla mina fotokunskaper och verkligen använda nikon med min fulla respekt. Nu kan jag ingenting och han blir försummad.

Ibland blir jag så arg på mig själv.
jag har så mycket kreativitet på insidan och i huvudet men tar aldrig tag i och gör något av det!
Min dröm när jag var liten var att bli konstnär... varför? För att jag var suverän på att teckna. Sen lade jag ned det helt. Jag vet att kunskapen finns och skulle jag bara vilja ta upp det igen kan jag det med lite övning.

Samma med kameran, jag har alltid älskat fotografier. De ger mig en speciell känsla och jag vill också kunna vara den som förmedlar den känslan.
Jag har faktiskt börjat kolla lite smått efter kurser i foto och liknande men har inte hittat någon som behagat mig. Mitt sökare går dock vidare för bara för att jag har en bra kamera betyder inte det att bilderna automatiskt blir bra, det handlar om den bakom kameran också.


Jag har en idé för mina tavlor jag tänkt att måla i en evighet nu. Istället för canvas väv som både är dyrt och svårt att få tag på i rätt format ska jag måla på ett tyg istället och spänna upp över en stor frigolit bit.
Denna idé tänker jag inte låta vila utan den ska verkligen bli av. Ska bara hitta på ett bra motiv först.
Våran lägenhet har inte en endaste liten tavla uppsatt och jag längtar efter någo snyggt motiv på väggen ;D


Nej nu blir det en lååång varm dusch, sen ska jag skämma bort kroppen med lotion och annat mys.
Sen hoppas jag att jag kan få lite motivation till plugget. Men ett par ögonen håller jag på min Lars vid 21 tiden, det kan jag inte missa för allt i världen ;)

Kommentarer
Fru Evelina säger:

det låter som en bra ide att gå en kurs för att stimulera din kreativa sida!

jag vill också gå en fotokurs, och framför allt ha en superbra kamera... some day =)



kram!

2009-01-14 | 20:29:28
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
Fru Evelina säger:

det låter som en bra ide att gå en kurs för att stimulera din kreativa sida!

jag vill också gå en fotokurs, och framför allt ha en superbra kamera... some day =)



kram!

2009-01-14 | 20:30:44
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
Rikard säger:

Äsch inte då! Nog kommer du klara av den också, egentligen handlar det ju bara om att tänka logiskt! Jag hoppas du också sover gott så ses vi imorgon, än en gång lycka till! :)

2009-01-14 | 22:20:23
Bloggadress: http://rikardandreas.blogg.se/
Malin säger:



Jag halkade in på denna blogg nu och såg detta inlägg och jag känner precis så som du. Jag äger själv en D80 och jag älskar att fota och allt som har med det att göra, MEN jag suger fan på det själv. SÅ himla trist när man vet i huvudet precis hur man vill ha det och vet hur mycket kameran kan göra, men det är ens egna begränsingar som helt blockar än...

Så frutkansvärt trist! :(

2009-01-15 | 21:17:17
Bloggadress: http://rajala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback