090326 Torsdag



Denna dag har varit ett virrvarr av känslor minsann.
Tvingade mig ur sängen sex imorse, sex liksom, kommer inte ens ihåg när jag var uppe så tidigt sist. (Lyx jag vet)
Sen lämnade vi bilen hos Mekonomen vid sju tiden, för det är något som knäpper och låter i den när vi kör den. Har varit oroliga att det skulle påverka hemfärden vid påsk så tyckte att det var bäst att få det kollat.
Fick gå hem därifrån och det är en himla bit.
Så powerwalk från 07.20-8.00 blev det, jag har nog aldrig tidigare gått så fort i mitt liv.
Det var väl bra i och för sig, skönt var det i alla fall.
Sen hem, slänga av sig svettiga kläderna och byta och och sedan rusa ned till skolan för redovisning.
Den gick bra och vi plockade många pluspoäng på saker som vi egentligen inte kunde. haha. Väldigt lyckat.

Sedan irriterade jag mig en halv miljon ggr på en inkompetent lärare men nu börjar jag lugna ned mig.
Blev dock inte så mycket skrivande på det arbetet idag utan det skriver vi klart imorgon.

I väg till banken för att få lönen från skolan insatt på Marcus konto, men kvinnan i kassan fixade in det på mitt genom mitt bankkort istället, mycket smidigare och det var skönt.

Nu har jag bara suttit och försökt ta in alla intryck från dagen och sådär.
Egentligen vill jag ta tag i en rejäl städning och lite sånt.
Jag avskyr när det är rörigt och nu är det minst sagt som ett bombnedslag här hemma.

Måste börja med maten om någon timme också. M ska och bowla med fotbollslaget ikväll och ville ha mat innan dess så man får väl vara en bra flickvän och fixa det då.


Hämtade ut tentan och det var väldigt överraskande i alla fall : )
Eller, jag visste ju om att jag klarade den men jag hade fått många oväntade poäng.



Marcus bjöd mig på fika på Viskan igår efter hans jobb för att gratta mig till tentan.
Jag nöjde mig med en lite Kaffe latte men Marcus slog till på en stor, och när han ställde fram min trodde jag att den var den stora, men icke, Marcus var ÄNNU större.
Sen skulle Marcus ha en kanelbulle till och han i kassan frågade om han ville ha en liten eller stor, så Marcus tänkte att en stor var han väl värd.
Haha, det var den största bullen i världen, den tänkte ett helt fat! Gissa om Marcus blev chockad.
Sen tyckte nog killen synd om mig för jag fick två kladdkadebitar fast jag bara beställt en, han tyckte tydligen att den såg så liten ut. Eeh, nej, det var en vanlig normal bit. Haha, vilken syn.
Kan också berätta att Marcus varken åt upp hela bussen eller drack upp hela sin kaffe.
och nej, jag åt inte heller upp mina båda bitar, åt bara det godaste från dem ; )


Kan väl säga att den ofrivilliga powerwalken imorse måsta ha kompenserat fikan från igår!



/A

Kommentarer
Marica Rödebäck säger:

Det var rätt svar och du var först in .. grattis ;)

2009-03-26 | 23:21:04
Bloggadress: http://r
Fru Evelina säger:

fyyy! här har vi iofs haft tjockt med snö sen i måndags, ert kanske smälter bort fort igen =)!



kramis

2009-03-27 | 10:50:12
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback