Räkningar



Alltså, det är verkligen lika surt varje gång man får "lönen" från CSN.
Man ser dom i två sekunder och sen är de väck lika fort.

Jag är redigt trött på räkningar och ska sluta handla saker på fakturor har jag insett.
Hellre betala sakerna på en gång och slippa se de där räkningarna vid månadens slut.

Nu är det inte så att jag är slarvig, jag har stenkoll på ekonomin och vet om de där räkningarna och har alltid dem beräknade i min månadsbudget, men jag tror ändå att det känns mer om man betalar på en gång. Man förstår mer kraften av ens handlingar då.


Så nu ska jag återigen leva på noll och ingenting denna månad.
Den onda cirkeln tar verkligen aldrig slut.
Visst är det bra att man lär sig att inte leva över sina tillgånger och att det faktiskt är nyttigt att tänka igenom sina köp.
Men någon gång skulle det vara kul att känna att man har pengar över och att man faktiskt kan spara undan en del.
(Okej, jag sparar i alla fall minst en tusenlapp när CSN kommer, men i slutet av månaden så lånas dom tillbaka allt för ofta.)


Tacka vet jag de 500:- från H&M som damp ned i dag, kunde knappast ha kommit lägligare, nu kan jag i alla fall shoppa loss lite på H&M när den nerven gör sig påmind ; )


Jag längtar efter att börja jobba och tjäna pengar.
Jag vill ha ett jobb där jag trivs bra och som jag kan utvecklas inom, och samtidigt får det gärna vara bra betalt.
Jag vill ha ett stort fint hus vid något vatten någonstans.

Drömma kostar i alla fall ingenting.


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback