No more downs



Igår kom jag på vad som tyngt ned mig alldeles för länge nu.
Eller i alla fall en stor del av det och det är att jag är alldeles för snäll och tar alldeles för mycket ansvar för saker och ting.
Inte bara här hemma utan i hela livet.
Det var min kära mamma som fick mig att inse det, utan att vi ens pratade om just det.
Det värsta är bara att det är sån jag är och kan inte lägga mig ifrån det beteendet.

Men jag har också beslutat mig för att inte låta det trycka ned mig även om det gör mig sjukt trött och stressad.

Jag har så himla mycket att vara glad för i livet att det är bättre att koncentrera sig på det.


Tyvärr gjorde jag min mamma väldigt besviken när jag sa att jag inte skulle komma hem den helgen vi pratat om så länge. Hon hade tydligen till och med tagit ledigt. Men jag kan inte riktigt med att åka hem när vi har ett stort arbete som ska redovisas precis efter och jag vill ha VG i kursen och känner att jag måste vara delaktig i hela processen då, och jag känner också mig själv och vet att jag ändå inte kommer njuta av familjen fullt ut utan kommer känna mig stressad.

Har tänkt att jag ska åka hem efter redovisningen eller dagen efter men då är det mitt i veckan och de jobbar ju på dagarna, sen beror det på också, om jag inte kan flytta tatueringstiden till den veckan så åker jag nog inte hem alls innan jag flyttar hem i Juni.
Känns trist men skolan får gå före nu känner jag, det är bara fyra veckor kvar nu, så det är bara hänga i för glatta livet. Tur att man har de bästa med sig på resan, då går allt jobbigt snabbt och smidigt : )



Borde kila ned till affären och hämta ut mitt halebop abbonnemang som jag ska prova på :)
Även försöka köpa något enkelt jag kan skrapa ihop till lunch.
Tyvärr är jag inte det minsta sugen på att bege mig ut i detta regnrusk eller med migränen eller mitt ovårdade yttre.
Så jag får se om jag kommer att komma iväg eller inte, har ju hela dagen på mig :)


/A

Kommentarer
M A L I N säger:

ska du flytta hem i juni? :S halebop-abonnemang.. lät lite intressant. antar att det funkar precis som kontantkorten fast man får det på faktura då?



sv: hehe, jaha.. men det måste du ju våga prova :) det är ju så snyggt! om inte annat kan ni ju mäta med vattenpass..



ja, så var det ja :)

2009-05-07 | 13:52:40
Bloggadress: http://www.malinh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback