091019 - Måndag



Det är måndag igen. Ny vecka, nya tag.
Fick migrän i fredags, jag är glad att den kommer allt mer sällan nu för tiden, fick i mig två tabletter och mat så försvann den efter ett par timmar. Fick tokstäda sista minuten innan mamma och Pirkko kom, de kom runt sju ungefär. Sen lagade vi lite mat och kollade på tv och snattrade, mysigt. Blev en rätt tidig kväll eftersom vi planerat att lämna Borås vid sju tiden på lördags morgonen för att åka mot Ullared och Gekås.
Och sagt och gjort, prick sju hoppade vi in i bilen, lite nervösa över hur det skulle se ut när vi väl var framme, skulle det vara massa folk och köer in?
Men som alltid när vi har varit där så hade vi turen på våran sida, ingen kö in, men däremot smockat med folk där inne.
Vi kom väl in runt nio på morgonen skulle jag tro, Marcus och jag knatade ut halv tre, Mamma och Pirkko kom ut vid fyra.
Jag och Marcus tog en fika i väntan på dem och båda var helt slutkörda, min huvudvärk satt i bakhuvudet och gjorde sig påmind, den kom dock aldrig riktigt fram, höll den tillbaka med ett par piller.

Fattigare men med nästan alla julklappar klara, känns otroligt skönt när det är två månader kvar.
Fixade även två födelsedagspresenter :)
Är man student så kan det inte bli bättre än att kunna sprida ut sina klappar lite.
Har bara några småsaker kvar och lite till vänner, men det hinner jag gott och väl med på två månader ;)

Hittade lite skrot till mig själv med, men inte träningskläder som jag var i mest behov av tyvärr.


Helgen har varit toppen och det var så härligt att träffa mamma en stund :)
Tyvärr kom vi fram till att hon jobbar den helgen vi åker hem, och det är enda helgen innan jul vi har planerat att åka. Jäkla skit säger jag. Även om det är tajt om tid med tanke på Ulla-Britts 75års fest så vill jag ju ändå kunna spendera en dag med familjen. Vi får nu se hur det löser sig...


Igår var det en riktigt segdag, för att vara lite av en datanörd så spenderade jag max en timme vid datorn igår. Och det var utspritt på fem-tio minuter åt gången ett par gånger. Känns konstigt men ändå var det riktigt skönt.
Fick njuta av Marcus sällskap istället, vilket inte är fy skam.

Han drog med mig upp till Knalleland för att köpa en jacka, och en snygg en fick han allt tag på.
Jag köpte mig två stora t-shirts att träna i och letade vinterskor. Converse och tygskor känns inte alltför bra i detta väder som råder nu. Tyvärr fanns det inga i min smak och jag kommer nog få gå med kalla fossingar ett tag till.


Idag, och resten av veckan står det plugg på mitt schema, och plugga det ska jag tamejfasen göra, hela dagarna.
Jag har på känn att detta blir min första tenta som jag inte klarar så jag ska göra allt för att det inte ska bli så.


Idag är det en månad kvar tills Elin kommer och hälsar på och vi ska kolla Lars Winnerbäck, gissa om jag LÄNGTAR?! :)

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback