091021 Onsdag



Jag stannade hemma hela dagen igår med färgeri istället för att bege mig upp till andra skolan för föreläsning.
Kändes som ett bra alternativ faktiskt.
När Marcus kom hem blev det en runda på stan och en fika på viskan, en mycket bra paus från plugget, eller det blev rättare sagt avslutet för dagen ;)

Idag har jag satt upp ett mål för pluggandet och jag får inte ge mig förrän jag nått det, det tror jag är en bra strategi då färgerin verkligen är astråkig att läsa :(


Jag längtar tills nästa vecka är slut, när jag får åka hemåt Värmland med gott samvete för en helg.
Sen längtar jag verkligen efter helgen när Elin kommer!

När hösten kryper sig på så blir hemlängtan lite mer påtaglig.
Jag kom på mig själv häromdagen med att tänka att Borås inte finns med i min framtid.
Jag gillar Borås, det gör jag, men jag ser inte mig bo här resten av mitt liv, det gör jag inte.
Jag vill bo nära min familj.
Jag kommer aldrig kunna bo nära alla de vänner jag har sen tidigare och alla nya jag fått här nere, det är omöjligt. Men jag vet att med så bra vänner så ses man ändå, man behöver inte bo bredvid varandra för att kunna ta sig tiden.
Så viktigast för mig är att ha familjen nära.
2009 har varit ett väldigt tufft år med mycket som hänt och det är verkligen då man inser att man bor lite för långt bort.


Sidospår...


dagen kommer nedast bestå av plugg, plugg och tvätt.
Väldigt kul, inte.


Morgondagen blir det plugg i bibblan och förhoppningsvis en fika som avslut.
Har väldigt mycket omotivation så lite variation behövs.



Pengar på freeedag ;)

/A


Kommentarer
Marica Rödebäck säger:

Eller hur ... dom är riktigt roliga faktiskt, bättre än originalet ;)



Ses vi på lördag då? =)

2009-10-21 | 13:06:02
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
mimi säger:

jag känner verkligen igen mig i det du skriver. för tre år sen flyttade jag till uppsala för att plugga och det var verkligen jätte tufft första året, att vänja sig från att vara borta från familjen, vännerna, ny stad och så vidare. jag åkte hem varje helg i början, men sen efter ett år vart det bättre.



och det där med att sätta upp mål för dagen vad det gäller plugg tror jag är jätte bra. har precis börjat göra det själv nu när jag skriver uppsats, för annars får man ju aldrig ro. och man orkar inte heller ta upp böckerna för det känns så övermäktigt.



lycka till med pluggandet i alla fall! :)

2009-10-22 | 08:48:16
Bloggadress: http://heavanilly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback