091026 Måndag






Saknar min lilla misse...




Första tentan för veckan är gjord och den gick ungefär som väntat, åt skogen.
Svarade visserligen på allt men jag är en jävel på att hitta på ;)
Så, omtenta är att vänta men jag kan också haft tur, man vet aldrig.


Nu kommer eftermiddagen och resten av dagarna fram till torsdag bestå av plugg i affärsjuridik, en tenta som känns mycket bättre och intressantare än dagens så det känns inte så fasligt jobbigt.

Det allra bästa är att när tentan är gjord så får jag bege mig hemåt skogarna och jag längtar verkligen.
Jag önskar att jag kunde stanna hemma längre. Hemlängtan har aldrig varit så påtaglig som nu.
Jag vet att tre timmar bort inte är så mycket, men det är tre timmar för mycket ibland.
Jag vill kunna åka över på en fika när jag känner för det.
Har inte ens hälsat på min bror i hans nya lägenhet och det var länge sen han flyttade.
Jag har så knappt om tid när jag är hemma att jag bara hinner med en liten nypa av allt jag vill.
Hinner nästan aldrig med mina vänner, eftersom jag vill spendera tid med familjerna.


Jag vet inte om hemlängtan beror mycket på att vi har börjat prata lite framtid. Om hur det blir när skolan är slut.
Det verkar inte som att vi är riktigt överrens och det är en svår avvägning och svårt val.
Som det ser ut nu så hamnar vi nog inte i Värmland på ett antal år i alla fall.
Men det beror såklart helt och hållet på jobb, jag kan inte direkt tvinga Marcus att bryta från jobbet här och dra. Det måste öppna sig något bra för honom med.

Ibland är det ett helsicke att vara två. Att känna sig fast p.g.a. någon annan.
Det är inte direkt det lättaste att pussla ihop två liv till ett minsann, det är svårt att båda ska vara nöjda.

Jag tror han har det lika jobbigt han med med tanke på att han också längtar hem efter familjen och vill spendera mycket tid med dem. Men jag tror att jobbet betyder för mycket för att bara släppa och dra sådär.

Nu är det väl inget att oroa sig över än på ett och ett halvt år eftersom skolan inte är slut förrän då.
Men om jag hade vetat att vi skulle tillbaka hem då så skulle hemlängtan nu kännas lättare.


Men nu ska jag njuta av en helg med Marcus familj och så får jag se hur mycket tid med min vi får.
Måste se nya badrummet och köket nu när det är färdigt i alla fall, och ett besök till mormor och morfars grav. Något annat är inte att diskutera.


/A


Kommentarer
Stella säger:

prova att pussla när båda inte bara kommer från olika länder, utan också kontinenter... ;)



kramar!

2009-10-27 | 12:06:17
Bloggadress: http://morganandstella.blogspot.com
Ellinor säger:

Det är verkligen med blandade känslor som även jag börjar inse att första delen av utbildningen börjar lida mot sitt slut och även jag funderar på vad som händer sen.

Hoppas sista tentan går bra!



Kram

2009-10-27 | 21:23:45
Bloggadress: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback