Du är inte vad du en gång var och kommer aldrig bli densamma.



Tänk att vakna upp en dag och allt är förändrat.
Att en person man trodde man känt visat sig inte vara just den personen.
Att se personen från en helt annan vinkel och inse att så många pusselbitar fallit på plats, av bara ett endast ord.
Att den personen jag kände sitter fast under ett annat jag, som om den sitter fast i en bur. En personlighet som aldrig tidigare visats.
Jag kan kanske inte påstå att det kommer bli annorlunda nu, eller att jag egentligen bryr mig så himla mycket om det, det är ett avlutat kapitel. Men jag kan ändå känna sympatin och förstå saker som jag tidigare inte förstått, jag känner medlidande och jag är ledsen att det blev som det blev även om jag vet att det inte är något jag kan eller någonsin har kunnat göra något åt, eller någon annan heller för den delen.
Personen är inte vad den en gång var, och det känns ledsamt att veta att den heller aldrig kommer bli densamma, varken i mina ögon, eller någon annans.
Det känns på något sätt skrämmande, en helt ny människa har kommit in i mitt liv som egentligen redan funnits där sen tidigare, mysko känsla.



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback