Det är något med September



Varje år i september så mår jag som en berg och dalbana, humöret skiftar upp och ned.
Man skulle kunna säga detsamma om vädret här i Borås för tillfället, strålande sol och nästan sommar värme tidigare idag, nu regn.


Jag gillar inte tanken på att jag får sova ensam i nästan två hela veckor.
Jag gillar heller inte tanken på att en av dagarna kommer vara en jobbig dag, den är lika svår varje år, och det är årsdagen då min mormor gick bort.
I år är det åtta år sedan och jag kommer fortfarande ihåg samtalet till mamma som om det vore igår.


Nedräkningen för tatueringen är dock påbörjad och jag längtar verkligen!
Det kommer bli en av de finaste sakerna jag ska bära med mig genom livet, mormor och morfars kärlek och min kärlek till dem.
Igår kväll hittade jag gamla födeslsedagskort och vykort jag sparat på under åren och ibland undrar jag varför jag sparar på sånt som egentligen bara tar massa plats. Men igår kollade jag genom högen och hittade ett kort från år 2001 från Mormor och Morfar som grattade på födelsedagen. Det är nog förmodligen det allra sista jag har kvar som min mormor skrivit på, nu värmer det otroligt gott över att ha sparat den där lilla pappersbiten.


Jag får ibland gåshud när jag tänker på dem och ibland undrar jag om det är deras sätt att visa att de alltid är med mig. När jag bodde i Kristinehamn kunde jag känna doften av mormor, en sån där doft som är en människas unika doft (mormor använde inte parfymer så vitt jag vet), och varje gång jag kände den så gick det en rysning i hela kroppen och som fick allt hår att resa sig, dock inte av obehag.


Sidospår.



Jag har nu tagit en alldeles för lång paus från mitt städande och dolande så det är bäst jag fortsätter, eller så borde jag kanske ännu hellre ta tag i engelskan, eftersom jag missade förra veckans, eller missade, strunade i förra veckans lektion så borde jag föregå med gott exempel att i alla fall ha hemläxan gjord.



/A

Kommentarer
emma härnqvist/perfektion säger:

men vet du vad? då ses vi om en vecka fröken :)

2009-09-20 | 21:17:27
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback