Det måste vart ett skämt



Efter min absolut värsta natt, någonsin, så har jag precis bestämt mig för att skratta åt det. Gråta vore väl det bästa egentligen, men nej, jag skrattar åt den, för den har vart som en sjuk film rakt igenom.

Det började med att jag hade svårt att somna, sen somnade jag äntligen och vaknar efter en halvtimme av världens jäkla regnrusk och stormvindar utanför fönstret. Fick få upp och stänga sovrumsfönstret och fönstret i köket för det dånade i hela lägenheten.
Sen försökte jag somna om, vilket inte var det lättaste, sen började jag höra något riktigt konstigt ljud. Försökte länge lokalisera vart det kom ifrån, det kom i alla fall inte från lägenheten, det var jag säker på.
Jag vet fortfarande inte vad det var för ljud, men det var absolut inget vanlig ljud man hör i ett lägenhetshus såhär, speciellt inte mitt i natten. Det lät som att det droppade något fast med massa specialeffekter. Trodde först att grannen kollade på film, men detta ljud höll på i över en timme så jag antar att det inte var någon film, sjukt tråkig i så fall. Kanske tv-spel? aja, jag lär knappast någonsin få veta.

Mitt i natten sådär när man inte kan sova så är mörkret inte speciellt roligt.
Försökte gång på gång att somna, slog på tvn flera gånger, hade timer så den stänge av sig efter två timmar varje gång. Men John Blund hade inte tänkt att besöka mig igen.

På morgonkvisten har jag yrat en massa, jag vet inte vad jag sagt/gjort eller inte eller vad jag drömt, huvudvärken blev ett faktum.
Sen när jag börjat få lite ro i kroppen runt åtta i morse, när jag återigen öppnat fönstret för att få in frisk luft och precis börjat somna, ja då sätter de igång att klippa gräset utanför fönstren, och ja, det är med åkgräsklippare så det dånar verkligen mellan husen när de är igång.


Sen kan jag väl säga att plus på det så har brandvaren pipit med jämna mellanrum för att tala om att batteriet är på väg att ta slut. Jag visste inte ens att vi hade någon så jag kunde inte göra något åt det heller.


Min natt har verkligen varit helt sjuk, och för att jag ska kunna hålla mig vaken hela dagen idag lär jag hinka i mig kaffe. För sova på dagen vill jag inte för då lär natten upprepa sig, kanske inte alla saker som hänt men åtminstonde min försvunna sömn.


Ska försöka kurera bort min huvudvärk nu.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback