Insomni




"En vuxen person behöver normalt sova ca 6 - 8 timmar för att bli utvilad. Om du ofta får mindre sömn än så kan det påverka din hälsa negativt. Stress är en vanlig orsak till att man har svårt att sova, så kallad insomni.  Insomni kännetecknas av att man har svårt att somna, har flera uppvaknanden under natten eller vaknar för tidigt på morgnarna. Insomni hänger ofta ihop med stress." - Apoteket
 


Som att läsa i en självbiografi, man kanske borde ringa någon och få lite hjälp.
Det börjar kännas riktigt ohållbart och frustrerande, inatt ville jag bara skrika och gråta som ett barn för att tömma kroppen på all energi, det borde ha fungerat, men jag testade det aldrig.


Idag känner jag mig som en zombie, helt avskärmad från verkligheten, hade det inte varit för kaffen jag tog i skolan hade jag nog aldrig klarat av dagen. Humöret är sämst och allt jag just nu vill är att krypa ned i sängen och sova. Men jag ska hålla mig, ska lägga mig runt tio, då hoppas jag att jag är så trött att jag inte orkar hålla mig vaken. Jag har dock testat förr och det brukar inte funka, men jag ger inte upp. Sova ska jag, någon gång...


/A


Kommentarer
Anonym säger:

Hej Anna! Jag har en bok hemma som heter "Goda sömn boken" som finns på apoteket, den är grymt bra!

Mitt bästa tips jag kan ge för Dig är att du ställer klockan på halv åtta varje morgon och GÅR UPP, ingen snooze eller någonting, bara gör det! Gå upp när klockan ringer, gör något. Gå till skolan, ta en promenad, dammsug, tvätta, umgås med vänner. Sen går du och lägger dig klockan tio. Har du inte somnat inom en timme går du upp och sätter dig vid köksbordet och tar ett glas varm mjölk (tänd inga onödiga lampor). Lägg dig sedan igen och jag lovar att efter ett par dagar av denna rutinen kommer du sova! Let me know hur det gick :) KRAM emelie.

2009-09-08 | 16:06:24
SannaE säger:

Hejsan!



Läste din kommentar på min blogg.

Har du fortfarande inte fått ngt svar angående dina armband från Bracy

2009-09-08 | 16:50:23
Bloggadress: http://sannae.se
Anonym säger:

Tänker på dig gumman och hoppas att du kommer kunna somna i natt. <3

2009-09-08 | 19:43:31
Sandra säger:

Hej igen gumman, glömde signera förra kommentaren. Den var ifrån mig. KRAM

2009-09-08 | 19:44:25
Marica Rödebäck säger:

Minimum 6-7st vill jag helst men maximum har jag inget tak på!

Den 26e september har jag inget inbokat så jag kommer gärna då! Det är ett vanligt party antar jag? Ingen möhippa/svensexa eller överraskningsparty? (då kostar det 400:- nämligen)

Det bästa är ju dessa datumen för då tar det inte lång tid innan sakerna kommer. Du som värdinna tar in pengarna från alla gästerna, sen bestämmer vi ett datum då du för över dessa pengarna till mitt konto och efter att jag sett pengarna beställer jag sakerna och då tar det ca 10 dagar till ni får sakerna, så datum runt löning är perfekta!

2009-09-08 | 20:41:15
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback