Sleepless




Härlig blå himmel och fluffiga moln på vägen till Portugal.


Efter tre timmars stirrande, vridande, tv-tittande, musiklyssnande och helt enkelt tafatta försök till att somna gav jag upp och begav mig ut till soffan istället. Mina sömnsvårigheter börjar gå mig på nerverna nu, det är så frustrerande att vara såå trött men ändå somnar jag inte.
Det är inte så att jag ligger och funderar på en massa saker heller utan jag kan bara inte sova längre, det är som om jag skulle ha glömt bort hur man gör för att somna. Har haft det såhär från och till på semestern också, sömnproblem brukar ju kunna bero på stress men stressad är nog det sista jag är efter detta sommarlov.

Ingenting hjälper och jag känner hur panikskänslorna och ångesten kryper på ju längre jag ligger där.
Jag vetetusan vad jag ska göra uppe nu, men jag kan ju lika gärna stanna uppe som att ligga och vrida på mig i sängen så att jag väcker M som ska jobba imorgon.
Funderar nästan på att hålla mig vaken hela natten, då lär jag i alla fall somna som en stock imorgon kväll, men hur kul är det att vara vaken hela natten när ingen annan är det? Det finns inte så mycket kul att roa sig med heller såhär mitt i natten.
Skulle behöva måla klart vårt nya rumsbord men det ska jag nog inte dra igång med nu, då blir nog herrn i huset tokig på mig ;)


Ska dricka min kopp te som jag gjort iordning, sen ska jag nog slå på någon film.
Det blir nog någon klassiker, kanske Grease eller Rent, en musikal såhär mitt i natta är aldrig fel.



Svammel!

/A


Kommentarer
Emmelist säger:

vilken smak på teet? jag älskar te!

2010-08-26 | 07:54:57
Bloggadress: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback