100114 - tentaperioden slut för denna gång!



Behöver jag egentligen ens säga att det känns otroligt skönt att tentan idag var PRECIS så som jag ville att den skulle vara? Nästan lite skrattretande men efter 10 timmar på bibblan igår(gick hem 20.00) så kändes det verkligen bra. Hade pluggat på rätt saker så jag tror att tentan gick vägen. Säker ska man aldrig vara, för det beror ju såklart helt och hållet på vilka kriterier de har när de rättar den, men jag känner mig lugn.


Lugnet behövs verkligen nu.
Jag blev rätt skärrad igår när jag skulle snyta mig inte inte ens hann börja med det och näsblodet var ett faktum.
Vet inte hur länge jag stod inne på toaletten på skolbibblan och kämpade med en forsande näsa, men jag skulle gissa på uppemot en kvart. Och jag skojar inte när jag säger forsade, det fanns inget stopp på det, försökte med det mesta. Fyllde en hel sån där sanitetspåse för bindor och tamponger med nedblodat papper.
Efteråt kände jag mig väldigt konstigt och helt skakis. Och näsan fortsatte att blöda, fast vädligt minimalt, hela kvällen.
Nu måste jag nog ta och kolla upp det, jag antar att det beror på att jag varit sjuk och sådär, men såhär mycket blod på en och samma gång har jag aldrig tidigare sett och något behövs nog göras för så vill jag inte ha det igen.
Man ska kunna bränna lite i näsan ifall man har blodkärl som ligger nära, det kan vara ett alternativ.



För tillfället sitter jag i datasalen i skolbibblan och njuter av att tentastressen är över. Nu gäller det att ta tag i de nya kurserna med en gång för att slippa detta och jag tror faktiskt att jag har kapaciteten till att klara det denna gången. Jag vet att det varit min strategi många gånger förut men att jag aldrig klarar av det. Men nu så, aldrig mera tokpanikplugg.
Väntar på att Mikaela och Camilla ska bli klar med tentan och att Björkis ska komma hit från Kinna.
Sen ska vi skriva ihop våran intervju i inköp, men tack vare min kära chef på hemtex så är uppgiften plättlätt, stort tack för det!
Sen blir det en mysdag med de bästa, utan massa måsten, jag kan inte nog berätta om hur skönt det känns.


Imorgon är det dags för Björkan att märka sig för livet med en otroligt snygg gaddning och jag måste erkänna att suget efter en till börjar komma till mig med ;) Fast jag sa att det fick vara nog med mina två jag redan har.
men det är något med tatueringar som fascinerar mig och för mig är det ren och skär konst.


I helgen kommer även Marcus föräldrar över, Marcus fyller år på lördag, han blir gammal, hela 24 år, läskigt.
Så i helgen blir det massa firande och mys. Även om jag helst skulle vilja ligga nedbäddad med bra serier och Kalle Anka för att vila upp min sjuka kropp och trötta sinne så känns det ändå väldigt mysigt att de kommer ner.
Jag ska i alla fall försöka göra Marcus dag oförglömlig, vi har varit dålig på att ta hand om varandra det senaste, men nu är det dags.


Nej, nu får nog tjejerna ta och bli klara snart, för det är bra tråkigt att sitta och vänta...


/A

Kommentarer
Stella säger:

åhh, visst är det skönt när man skriver tenta och kan tänka - fan vad bra att jag läste just det här! gjorde det själv kvällen innan min tenta igår och så helt plötsligt var frågan där och jag kan lättat tänka YES! vilken tur att jag läste just det här..



Hoppas de gick vägen som de skulle och att du får lite välförtjänt vila!

LOVE london, btw!

Kramar!

2010-01-15 | 22:31:10
Bloggadress: http://morganandstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback