Fixa och dona-dag


Jag skojar inte när jag nu säger att jag varit igång nonstop i tolv timmar.
Sen sju imorse har jag hållt på med diverse projekt här hemma - tur i oturen att friskis var fullbokat.
Jag har rensat gamla pärmar och papper som bara varit alltmän kaos, släng sånt som jag inte ens vet varför jag sparat. Organiserat så att det är lätt att sätta i nya (viktiga) papper och även organiserat våra gamla räkningar från 2005 (!) Helt galet!

Jag har äntligen städat våran kökslåda där vi tidigare lagt allt vi inte vetat vart vi skulle ha - det mesta var bara skit som ändå kunde slängas. Nu är lådan så tom så jag nästan behöver något att fylla den med :)
Har städat min smyckeslåda, eller, det är också mer en allt-i-allo låda, släng sånt som jag aldrig använder längre.

Sen har jag dammat, dammsugit (till och med madrasserna i sängen + madrassskydden).
Bäddat med nya lakan så nu ska det bli en FRÖJD att få hoppa in i en riktigt lång och härlig dusch och sen krypa ned i sängen.
Jag lär slockna innan M kommer hem, han tränar till nio :) men vad gör väl det. Jag älskar både känslan och doften av rena och fräscha lakan.


Så, nu har jag trötta fötter (!) en rygg som bara skriker efter vila.
Men det var det värt, nu behöver vi knappast städa här inne på ett bra tag igen.
I helgen ska vi dock rensa våran "garderob" där vi har allt möjligt så som verktyg och såna där bra att ha saker och även uppe vindsförrådet eftersom man knappt kommer in där längre. Så det blir nog ett par turer fram och tillbaka från tippen.
Sen ska jag passa på att försöka framkalla alla bilder till min fotovägg och också få upp mina väggord som har legat och väntat alldeles för länge. ååh vad fint det kommer bli här sen :)
Ett senare projekt är också att måla hallen vit och byta golv - OM jag längtar ;)


/A

Kommentarer
N I L M A säger:

oj oj vad du var i fixartagen :D duktigt anna!

2010-01-20 | 20:44:07
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se
emma härnqvist/perfektion säger:

å va du är duktig gumman!

2010-01-20 | 23:08:54
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback