How to save a life.



Den där lite jobbiga och stickiga känslan i halsen får gärna försvinna nu, på momangen!
Jag är rädd att den är början till halsont, M har varit förkyld i en vecka nu och det slår väl aldrig fel att den skulle hoppa över till mig också, mitt i tentaperioden då den är som värst, för det är ju synd att låta bli att smitta.
Men jag lever på hoppet och kanske är jag bara lite torr i halsen efter träningspasset på friskis? Jag hoppas det.

Idag när jag klev in efter träningen så kom jag in i en nystädad lägenhet och maten på spisen och hela jag fylldes av värme. Kvällen kunde inte ha börjat bättre, många spänningar släppte.


Jag försöker att lägga ett jobbigt år bakom mig nu, det är inte det lättaste och jag är livrädd för vad framtiden har i åtanke nu för det kommande året. Men man kan inte leva i rädsla för vad som kan ske utan njuta av varje dag som är bra. Mycket handlar om ens inställning. Det är något jag ska lära mig, uppskatta nuet och ha den bästa inställningen inför varje dag.
Vi bestämde idag att 2010 ska bli ett år att minnas med glädje och kärlek, ingenting annat. Jag ska lägga alla negativa tankar bakom mig och jag ska försöka glömma det där som etsat sig fast på näthinnan.
Det är ett nytt år med nya möjligheter, jag har viljan och jag ska lyckas.


Med det säger jag godnatt, imorgon blir det en hel dag med plugg i bibblan med Mikaela, ett kärt återseende (även om jag fick en snabb kram idag;) )


sov så gott

/A


Kommentarer
N I L M A säger:

Uh, håller tummarna för att du inte blir sjuk då! Kristoffer åkte på någon slags influensa som sedan gick över till mig. Nu hostar jag mest men det är allt lite snörvligt och så också :(

2010-01-08 | 14:27:29
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback