Mental breakdown.



Jag är nu hemma i Degerfors och super in den friska skogsluften tillsammans med ett underbart väder. Det är sådär riktigt kallt igen och jag var inte riktigt förberedd på det och fryser mest, men på något vis är det ganska härligt ändå. Jag saknar Degerfors mer än jag vill erkänna ibland faktiskt, jag vet att jag aldrig kommer att komma tillbaka hit för att bo, men det är ändå en speciell känsla när man åker in i Degerfors och kliver in i sitt barndomshem. Det finns många minnen runt den här bruksorten och den kommer alltid ha en plats i hjärtat.


Helgen blev inte alls som planerat, men jag borde vara van vid det här laget och jag tror inte ens att jag är besviken denna gången. Det är mycket som snurrar i mitt huvud och jag känner att jag inte orkar bli påverkad av andras dumhet längre, det tar för mycket energi från mig.


Ikväll ska jag och min brorsdotter mysa framför Robinson finalen tillsammans med min mamma och pappa, sedan ska vi bädda ner oss i min bäddsoffa här och ha myskväll. Jag har lovat att hon ska få sova bredvid mig och inte kan man väl säga nej till en tjej på fyra och ett halvt år som älskar att sova länge på morgonen precis som sin faster? ;) Jag anar nog redan att Emma somnar innan finalen ens är avgjord och att jag kommer spendera kvällen i soffan med henne snarkandes bredvid. Det har sin charm det med :)


Ibland önskar jag att jag inte vore såhär kall som jag blivit, att jag inte är så likgiltig mot mina egna känslor. Jag undrar om det inte vore bättre att bryta ihop och gråta ut allt istället för att bygga upp det och stänga in det så långt inne som jag gör. Eller har jag helt enkelt börjat växa upp och insett att vissa saker inte är värda att lägga energi på, att man kanske inte alltid kan följa hjärtat till punkt och pricka?


Det enda jag egentligen vet just nu är att jag behöver en riktigt tjejkväll med goda vänner. En kväll utan några måsten och bara gott sällskap som värmer. Veta att man har varandra utan att man egentligen ens behöver prata om det.
Vad jag också verkligen behöver är tid för mig själv, få lite utrymme för mina känslor och också kanske få bryta ihop och bygga upp mig igen. Det är så himla mycket i mitt huvud nu att jag nog egentligen inte ens vet själv vart jag ska börja för att trassla upp allt. Den enda som också skulle behöva lyssna gör det inte. Jag måste börja ta tag i mig själv nu för såhär tänker jag inte låta det fortsätta.


Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad, sen är det robinson finalen, den har jag sett fram emot hela veckan!


/A


Kommentarer
emma härnqvist/perfektionskickar säger:

2010-01-30 | 21:48:40
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/
emma härnqvist/perfektion säger:

skickar över ett gäng med ta-hand-om-dig-kramar

2010-01-30 | 21:49:16
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/
Heyli säger:

Du har blivit utvald och kan vinna i min röstningstävling om budskapsarmbandet! Kika in här för mer info :) http://heyli.blogg.se/2010/january/rosta-pa-den-du-tycker-ska-vinna.html

2010-01-31 | 18:45:07
Bloggadress: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback