minnesbilder



Natten började inget bra när en viss låt kom upp på tvn och jag blev tårögd direkt.
Det var den låten som min kusin spelade på morfars begravning och genast fick jag en massa flashbacks och minnesbilder från begravningen. Jag försöker att inte tänka på begravningen speciellt ofta, för det var bland det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv och den känslan jag hade då är inget jag vill uppleva igen.
Att se kistan där framme och tvingas inse att allt inte bara var en ond dröm, att där i fanns någon som givit mig så mycket. Nej usch, jag kan fortfarande inte tänka på det.
Jag har inga problem med att minnas mina stunder med morfar, det gör jag med glädje, kärlek och saknad, men att tänka på begravningen det ger mig rysningar och jag förtränger helst de minnesbilderna även om hans begravning var väldigt vacker.
Paniken igår sa mig bara aldrig mer, jag vill aldrig mer behöva gå på en begravning.


Du saknas morfar, du saknas hela tiden...



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback