Ack Värmeland du sköna. Det är rätt njutb...

sp_a0138 (MMS)

Ack Värmeland du sköna. Det är rätt njutbart att sitta på altanen i solen och lyssna till båtarna och vågorna nedanför. Jag blir en helt annan människa häromkring och jag känner hur livet och lugnet sakta fylls på i mitt trötta sinne. Det är härligt att vara hemma igen, även om senaste veckan och även idag inräknat har inneburit många tråkiga besked och personer som lämnat oss. Det kanske är livets gång, vi lämnar alla jordelivet så småningom, men ibland kan man inte annat än att tycka att livet är bra orättvist. Men det sägs att allt sker av en mening oavsett om det är svårt att se meningen med sjukdomar och annat elände som sker. Alla berörda finns ständigt i tankarna och jag önskar att jag hade makt utöver det vanliga för att kunna göra något. Det enda vi kan göra är att be en bön för de som fortfarande kämpar och har en chans och hoppas att det går väl ut. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback