Dyngkåt och hur helig som helst.



När det väl kom till kritan så var valet enkelt - det blev balkongen med en bok.
En bok som gjorde att jag låg kvar tills den var slut, med undantag för en paus då min andra hälft plingade på dörren och hade med sig mat hem på lunchen. Fredagsmys när det är som bäst och absolut vardagslyx.

I alla fall, boken som jag slukade var Mia Skäringers - Dyngkåt och hur helig som helst.
Jag gillade den mycket, hon skriver på ett ärligt sätt och man kan inte annat än flina igenkännande i vissa stycken.

Jag känner att jag behövde den där boken, jag behövde sluka alla dessa sidor i ett svep. Lite som att äta upp allt godis i skålen med en gång istället för att spara till en annan dag.

För varför ska man egentligen spara och skjuta upp saker och ting, varför inte njuta i nuet istället för att låta det vänta?


/A

Kommentarer
Darkie säger:

meh, vilseledande rubrik. =/

Trodde ju inlägget skulle innehålla något snuskigt i vardagslivet. Så var det bara en bok ;)

2010-07-02 | 22:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback