Visst känns det som att kärleken väntar.



För att bryta av den stillsamma tiden här hemma så tog jag mig en tur ner på stan.
Egentligen hade jag ett plagg som behövdes lämnas tillbaka senast imorgon så jag passade på idag medans regnet inte öste ner. Tog ipoden i öronen med lite bra musik och knallade runt i min egna lilla värld.
Tänk vad frisk luft och bra musik kan göra för humöret, jag älskar att vara ute och jag blir mer och mer säker på för var dag som går att jag vill hemhem. Jag trivs hur bra som helst här i Borås men jag saknar verkligen stillsamnheten och lugnet hemma i värmland, och för att inte tala om närheten till skogarna!

Jag är inne i en period då hemlängtan verkligen är riktigt stor, ju mer jag tänker på det desto lättare har jag till tårar. Jag vet inte riktigt varför men ibland saknar jag mina vänner där hemma och speciellt närheten till familjen så otroligt mycket!
Jag drar mig ändå för att åka hem, det är nog det värsta. För varje gång jag varit hemma och hälsat på så är det desto jobbigare att åka tillbaka. Senast jag lämnade Degerfors då inte M var med mig så grät jag i bilen den första timmen, jag hade en stor klump i magen och ville verkligen inte åka därifrån.
Jag har aldrig trott att jag varit så fäst vid familjen att jag behövde ha dem nära, men det är jag verkligen. Jag vill inte bo 25 mil bort längre än nödvändigt. Jag vill kunna träffa mina brorsbarn och busa med dom närhelst jag vill och inte vara begränsad av tid.


Min älskade och saknade familj




Nog om det.

En jättefin klänning fick följa med hem idag. Anledningen till att jag fastnade för den var för att den påminde mig starkt om mormor. Hon bar alltid kjol eller klänning, oavsett om det var -35 grader ute eller +35 grader och det var alltid olika mönster eller färger på dem. Jag minns särskilt en svart klänning hon bar med vita små blommor på. Jag känner på mig att denna kommer bli en riktigt sommarfavorit.


Nu ska jag fixa iordning lite mat och halv sex är det step på schemat.
Tränade bräda igår och det var så otroligt skönt och verkligen något min rastlösa själ behövde.
Imorgon har jag planerat långpromenad om det inte spöregnar, för tyvärr har jag dåligt med regnkläder annars älskar jag att promenera i regn också.


Kommentarer
Evelina säger:

Vad fiiin du är på bilden!

Hihi jag är lite trött som läste att sex stod på schemat för dig ;-)...



Kram och tack för din fina kommentar!

2010-06-10 | 17:11:21
Bloggadress: http://happilyeverafter.se
Marica ☆ Rödebäck säger:

Det kan nog faktiskt stämma då .. ingen aning faktiskt. Vilket fall som helst är den bra, Mandos låt!!



Du kanske vill ta en av kissekottarna när dom blir större .. ?

2010-06-10 | 18:02:55
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback