Sköna Maj



Min allra bästa favorit månad på hela året är kommen, och det är inte för att jag fyller år just denna månad (det bidrar säkert också) men jag har alltid älskat Maj. Det är då som våren brukar vara här på riktigt och man är sådär pirrig och förväntansfull inför sommaren.

Den här dagen har bestått av exakt ingenting och jag njuter verkligen av det.
Vi låg i sängen fram till tolv (!), och sen har vi spelat tv-spel, bakat lite gott och bara haft det mysigt här hemma.
Imorgon kommer det att bli lite plugg, passar på medans Marcus åker till Götet för att träffa en vän där.


Har suttit och kollat gamla foton och jag måste säga att jag fylls med glädje varje gång.


Det känns fortfarande konstigt att inte vara på Kvarnberg (hemma i Degerfors) och titta på majbrasan och inviga våren i en kort kjol tillsammans med de andra tjejerna i dans/drillgruppen, ståendes med hackande tänder och skakande knän och förväntansfulla på vår tur.
Det var ett par år sedan sist men det var ändå där man alltid var den sista April varje år och har så varit under största delen av mitt liv. Ibland önskar jag att man kunde resa tillbaka lite i tiden för att få uppleva det igen. Det är härliga minnen och ibland saknar jag verkligen dansen otroligt mycket. ♥



Välkommen Maj, du har varit efterlängtad!


/A

Kommentarer
M i z c a säger:

Lite kan jag nog ta åt mig av, men det skulle vara väldigt många och grova för att jag skulle sluta blogga :)

2010-05-02 | 09:46:34
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback