Jag hör ett hjärta som slår







Ledighet är underbart :)
Vaknade halv nio av mig själv, men låg kvar och myste i sängen en timme.
Vi knatade upp, drack kaffe och satt för en gångs skull tillsammans och åt frukost.
Sen gjorde vi oss iordning och tog en tur på stan, sen vidare upp till några affärer på knallen.

Vi har laddat upp med cider, nytt spel till Wii och godis inför kvällen.
Kvällsmaten blir en alldeles underbar sushi.
Med andra ord är denna dagen ladda med mys till tusen!



Jag lyssnar på Cornelis Vreeswijk och Lars Winnerbäck samtidigt som jag njuter.
Bredvid mig ligger högar av suddludd som vittnar om min sysselsättning.
Jag är klar med ett litet projekt, eller grunden. Nästkommande projekt blir att färglägga, jag är livrädd. Jag har aldrig gillat att sätta färg på mina teckningar. Jag tycker om känslan det svart-vita för med sig. Men för att få fram den känslan jag vill av det här så behöver den sin färg. Jag kan tyvärr inget mer säga än så.
Jag är självkritisk och är inte alls så nöjd som jag hoppades, men egentligen så behöver det aldrig bli perfekt. Det är väl det som är charmen när man gör något där ens hjärta är  med i utformningen? Att det sen syns att det inte är en datareproduktion och att jag faktiskt lagt ned ett par timmar förstärker det hela.


Nej nu ska jag mysa över mig i soffan för lite spel.

Ha en mysig helg!


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback