Ditt leende kan lysa upp en hel dag






Jag har alltid varit av den principen att man väljer själv hur man ska må. Misstolka mig inte nu- klart att man inte kan vara glad eller på topp när livsomvälvande saker sker eller man förlorar någon nära ♥ (Ibland tränger sig tårarna på och bränner bakom ögonlocken oavsett om man vill det eller inte, vissa saker kan man helt enkelt inte gömma sig för.)

Jag tänker mer på det vardagliga.
Att man varje morgon när man kliver upp kan bestämma om man ska ha en bra eller en dålig dag bara genom sin egen tankekraft.  Vaknar man en morgon och det öser ner regn ute - ja då tänker i alla fall jag att jag inte vill kliva upp och att det ser ut att bli en pissig dag och tvärtom när solen skiner - åh vilken underbar dag.
Så om man istället varje morgon tänker på allt man har att glädjas åt under dagen istället för att fokusera på det negativa.

För mig hjälper det att skriva av mig och lätta på hjärtat (som inlägget tidigare) bara av att få det ur mig gör mig lite lättare till hjärtat och istället försöker jag fokusera på allt bra jag faktiskt har och att jag kan inte förändra det som skett, men jag kan välja min väg jag har framför mig. Jag vill inte gå genom livet bitter och ledsen, jag vill leva ett lyckligt och glatt liv med massa skratt och kärlek.

Alla dagar klarar man inte av att vara uppe bland molnen och känna sig hundraprocentig, men man är inte mer än människa och ibland måste man även ha de där dåliga dagarna för att känna av hur det är att vara glad.

Ibland kanske det är värt den extra mödan att dra på smilbanden när man slår upp ögonen på morgonen, för det lilla kanske kan göra stor skillnad på hur dagen kommer att bli.

Det är dags att börja glädja sig åt de små tingen i vardagen och börja leva livet som om varje dag vore den sista.
Ge någon ett leende och du får ett tillbaka - jag lovar :)


/A

Kommentarer
Anna säger:

Du har så rätt =)

2010-09-09 | 19:37:15
Bloggadress: http://anna1441.webblogg.se/
M i z c a säger:

Japp. Någon gång vänder det! När jag och mina syskon bodde hemma hade mamma och pappa det knapert med ekonomin och först nu har dom det rätt okej faktiskt. Så, jag vet att det vänder, men det kommer ta tid. Iallafall till dess att jag får pengar.



Jag tröttnar fort när jag sätter igång med något, konstigt nog. Jag önskar jag ofta kunde gå på pysselträffar där det står massa bord uppdukade med olika pyssel som man kan fixa vad man vill med.

2010-09-09 | 20:16:32
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
sara - mamma till wilda säger:

Så rätt du har!

2010-09-09 | 22:27:00
Bloggadress: http://saratilling.devote.se
Linda - ndaiL säger:

ja :)



Nu ska jag sova!

2010-09-09 | 23:38:09
Bloggadress: http://ndail.blogg.se/
N I L M A säger:

Mycket bra inlägg Anna:D

2010-09-10 | 17:55:14
Bloggadress: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback