Första december



Det är otroligt svårt att komma ur sängen när det är kolsvart ute på morgonen. Idag hade jag tänkt kliva upp för att kika in julkalendern, kom dock upp för sent så istället slog jag på avsnitt ett av Sunes Jul. Bästa!


Det är lite kaos på jobbet - det kallas att gå in i ett scenario - vilket innebär att de som har visstidsanställningar som löper ut inte kommer att få förlängt, de som går som behovare kommer inte få extra tider mer än det som är kontrakterat, det är anställningsstopp med mera med mera. Vad det innebär för mig? Jag har kontrakt till sista december vilket innebär att jag hänger väldigt löst. Dock behövs jag på det schema jag nu har och jag hade ett bra snack med min chef igår. Hon vill verkligen ha kvar mig och kommer att kämpa för det. Det värmer i hjärtat att veta att jag inte sliter i onödan utan att jag faktiskt gör ett så pass bra jobb att hon känner att jag inte är utbytbar. Poäng till mig.
Så jag får helt enkelt se, jag kommer hoppas in i det sista och jag är ganska övertygad om att jag kommer få något på schema nästa år, kanske inte heltid som nu men om jag ska vara helt ärlig så gör det mig inte så mycket. Det är tillräckligt slitigt arbetet ändå.

Bevis på det är att jag nu har ett par baggyjeans som jag älskar, för sex månader sedan var de ett par äckligt tajta byxor som jag hatade och fick blåmärken av. Tappat lite vikt? Ja.


Idag är jag ledig och ska plugga hela dagen. Har egentligen så himla mycket att fixa men jag får koncentrera mig på plugg och hoppas att jag får tid över till annat. Ikväll blir det i alla fall träning, det var två veckor sedan sist, morr.
Det är lite tufft att sällan vara ledig. Är ju oftast bara ledig en enda dag åt gången vilket gör att jag inte ens hinner en tredjedel av allt jag vill. Nästa gång jag är ledig är nästa helg, och då är jag treledig, DET längtar jag efter och då hoppas jag att uppsatsen är klar så att jag slipper plugget!

Imorgon ska jag och M på lägenhetsvisning, pirr! Det är dock en fyra men till ett bra pris och vi har redan planer på hur vi ska renovera den och få den som vi vill ha den. Så håll tummarna för att ingen annan vill ha den och att den inte går upp i pris ;) Tack vare Boråsförsäljningen så har vi ju till handpenning utan problem så det känns riktigt gött! :) Kanske kan låna till lite för att fixa det ena badrummet i sådana fall, det var det enda rummet som kändes som en katastrof.

Kan ni förstå att det är december idag?

/A


Kommentarer
emma härnqvist säger:

håller tummarna för dig. och du, vad är de för arbtesuppgifter du har egentligen? kram

2011-12-01 | 18:44:33
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback