T i s d a g



Jag ställde klockan ganska tidigt idag med ambitionen om att gå upp och plugga lite inför dagens föreläsning, men magen satte stopp för det. Jag vet fortfarande inte varför den gör ont, jag hoppas inte att det är magsjuka på gång som Lina kommenterade. Det borde heller inte bero på något jag ätit och heller inte på stress eftersom det sitter på fel ställe i magen (är dessutom inte stressad). Kanske är det sådär som Marcus hade när vi skulle förlova oss, han fick ligga inne för misstänkt blindtarmsinflammation och hade dropp. De kom dock fram till att det var något virus som på något vis hade fastnat i tarmarna och orsakade smärtan. Vad det än är hoppas jag att det ger sig snart, vill inte åka hem till familjerna med magont ju.

Igår kväll njöt vi av riktigt god sushi och cider, Marcus riktigt strålade. Det är härligt att se, han har burit på en stor tyngd sedan oktober och jag vet att jag alla gånger inte varit världens bästa stöd eller flickvän.
Svåra och tunga situationer har förmågan att föra människor närmre varandra och nog är det sant alltid. Jag har lärt mig att livet är alldeles för kort och skört för att hänga upp sig på småsaker. Det är helt enkelt inte värt det. Njut av varje dag som om den vore den sista, för vi vet aldrig hur morgondagen ser ut.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och bege mig mot duschen. Idag ska jag försöka hitta det bekvämaste jag kan i garderoben, för allra helst hade jag legat nedbäddad hela dagen idag med.


/A


Kommentarer
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

Låter som att ni fick en riktigt härlig kväll!! :) Men va jobbigt att magen inte ger med sig - samma här tyvärr, så jag får allt stanna hemma och plugga idag.



Har förresten utmanat dig i min blogg, liten rolig grej :D

2011-02-22 | 10:39:41
Bloggadress: http://siribeckman.se
Mizca säger:

Svar: Jag tror inte riktigt på böcker på det viset så tack för tipset men jag avböjer nog ;)



Jag beklagar din svärmor, cancer är en fruktansvärd sjukdom ja. Men tur att det var positivt besked efter allt jobbiga.

Min svärmor dog i bröstcanser hösten 2005 efter år av lidande.

Sista året innan hon gick bort var hon sängliggandes, vissa stunder orkade hon inte sätta sig upp. Hon fick också ena brösten bortopererat och armen på den sidan det bröstet satt svullnade upp rejält. Var riktigt hemskt att behöva se henne lida sådär.

2011-02-22 | 10:47:13
Bloggadress: http://www.mizca.se
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

sv: Ja det känns väldigt skönt! Men fick bli hemmaplugg för säkerhetsskull, känner mig inte så taggad på att åka tåg flera timmar idag. Hoppas skolan går bra för er idag! :)



Byxorna ska nog finnas i butik, står på hemsidan iaf, fast vi har inte fått in dom än - men det är nog på G och 299 kr kostar dom så det är ju ett riktigt bra pris för en student :D



Nej men fy så jobbigt för er - och gud så skönt att det har gått så bra som det har gjort! Det är alldeles för hemskt att behöva genomgå så svåra saker i livet! Hoppas att allt fortsätter i en positiv bana nu!



Sköt om dig! Kramar

2011-02-22 | 12:15:17
Bloggadress: http://siribeckman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback