Godisförbud och träning



Idag ska jag för första gången i mitt liv införa "godisförbud". Fast jag tror inte riktigt på det här med förbud, så jag kallar det en godisfri månad, vad passar inte bättre än att ta det på årets kortaste månad, hihi.
Det ska liksom på något vis bli en kickstart i och med träningen också, det är dags att komma i form nu och jag har kommit på att jag inte ens tycker att de där chipsen på fredags/lördagsmyset ens är goda längre - så varför äta?

Jag är riktigt taggad på träning och kommer att köra ett 30-dagars program från och med idag också, sen får jag se om det ger något resultat att utesluta godiset om en månad.  Jag är riktigt peppad faktiskt, känns otroligt bra att vara igång igen. Jag har börjat hittat tillbaka till mitt "gamla" jag, den där Anna som älskade att träna, inte för att komma i form utan för att det var så himla kul.

Förra veckan var inte en jättebra träningsvecka, ett gympass och ett aerobics, men två gånger är bättre än ingen. Mitt mål är dock tre gånger i veckan, helst fyra, men jag känner mig själv och så fort jag känner att jag måste så är det inte roligt längre. Utan jag får lyssna på mig själv och gå när jag verkligen har lust, inte tvinga mig själv varenda gång.


Låter sunt tycker jag, NU KÖR VI!

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback