O n s d a g 2011.01.26



God morgon fina ni! ♥

Idag unnade jag mig en sovmorgon, ställde ingen klocka igår och tänkte att kroppen får säga till när det är dags att börja dagen. Runt nio vaknade jag av att solens strålar letade sig in på kudden, det var en härlig start. Sedan dess har jag läst bloggar, ätit en god frukost och såklart med kaffekoppen i högsta hugg.

Ledig dag idag innebär att jag kan ta dagen som den kommer, jag har en lista på vad jag måste utföra under dagen. Det är mest plugg men det gör mig ingenting eftersom det är något jag vill lära mig - bokföring. Mindre roligt är metodkursen som är obligatorisk, men den är inte hela världen heller eftersom vi redan skrivit ett examensarbete och vet hur det går till. Det kommer mest bli repetitioner.

Sedan har jag ju det där telefonsamtalet till Folksam - jag har så svårt med telefonerandet!
Varje gång jag måste ringa viktiga samtal måste jag skriva ned till och med vad jag själv heter ifall jag får total tunghäfta. Dessutom sitter jag där med luren i handen och ett hjärta som bultar så att det nästan hoppar ur kroppen på mig. Det spelar egentligen ingen roll vart samtalet bär - det är samma varje gång.
Undantag är ju förstås samtal till familj och vänner, de samtalen är inte så svåra.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och försöka starta dagen lite.

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback