T o r s d a g 2011.01.20

 

Canon IXUS 110 IS 
från flygplansfönstret över Frankrike(?) i somras.



Det är ännu en tidig morgon med kaffekoppen i högsta hugg. Jag är som bekant ingen större fan av att gå upp tidigt, men jag har upptäckt att dagen faktiskt blir så mycket längre (hihi). Sedan älskar jag att sitta i lugn och ro och läsa tidningen och bloggar på morgonen tillsammans med kaffet. Det hör till morgonrutinerna nu mera, något annat som hör dit också är att kaffekoppen står så fint och snällt bredvid mig i badrummet när jag sminkar mig.

Idag är det "lektion 1" i redovisning, i tisdags var det föreläsning. Med andra ord blir det mer praktiskt idag att jobba med övningar. Det känns kul. Fick låna böckerna av en arbetskamrat till Marcus också, 5 böcker som hade kostat mig över 1000 kronor om jag hade köpt själv. Så himla snällt av henne att låna ut dem fast jag erbjöd mig att köpa dem.

Det blev inget gym igår, jag hade lite för mycket träningsvärk mot eftermiddagen, dessutom ekade både kyl och frys tomma så vi blev tvungna att fylla på den först. Istället blir det träning idag.

Något annat vi sysselsatte oss med igår var att leta efter mitt försvunna block. Nu finns det inte ett enda ställe där vi letat på i lägenheten, vi har vänt upp och ned på allt från soffkudddar till mattor och det finns inte att hitta. Om det gör mig galen? Svar: JA! Inte för att blocket är oersättligt, för det är det eftersom det var oanvänt, det är mer bara tanken på att jag vet att det ska finnas i lägenheten som gör att jag blir galen på att inte hitta det. Nej nu ska jag försöka släppa det så kryper det nog fram ur sina gömmer så småningom.

Nu är det dags för mig och koppen att bege oss mot badrummet.

Ha en härlig dag!
Här är det -6 grader och det ser ut att bli en underbar dag med klar himmel.


/A 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback