Bil, tåg, över dagen, två dagar?



Okej, jag erkänner. Det går riktigt segt med plugget idag, i minifart skulle jag vilja påstå, dessutom har jag bryggt mig kaffe - så länge klarade jag mig utan det liksom ;).

Fick samtal från Proffice (de som rekryterar till IKEA) och jag fick turen att byta tid för intervjun så istället för klockan åtta på morgonen i Karlstad så blir det klockan 13. Vilket innebär att jag, om jag vill, kan åka över dagen bara om jag tar tåget. Dock åker jag sex från Borås och kommer tillbaka 23 och kommer spendera närmre åtta timmar på tåget den dagen. Fast egentligen är det nog det bästa och smidigaste alternativet ändå. Bil är tråkigt att åka ensam i fyra timmar enkel väg, dessutom blir det nog dyrare. Plus är ju att jag kan stanna en natt hos mamma och pappa och är mer flexibel när jag vill åka. Däremot kan jag plugga på tåget om jag skulle vilja det, det är lite svårt när jag kör ;)
Låter det som att jag har lite problem med att välja resesätt? Helt rätt.

Idag skiner faktiskt solen över Borås och det ger verkligen en riktig energikick, den har gömt sig lite för länge för mitt bäst nu. Den är väldigt välkommen, hoppas den fortsätter stråla ett par dagar. Det vore förträffligt om det var härlig väder i helgen när M är ledig också.

Nej, jag måste verkligen ta tag i de där sidorna i boken nu, hur segt det än går. Men först - fylla på kaffekoppen!


/A


Kommentarer
Elin säger:

Söt blogg:-)

2011-03-02 | 16:49:53
Bloggadress: http://fashionbyelin.blogg.se/
clarabloggaR säger:

I vilken butik handlar du mest kläder? :D

2011-03-02 | 17:18:31
Bloggadress: http://clarabloggar.blogg.se/
clarabloggaR säger:

sv: okej HM har mkt snyggt där handlar jag med :)

2011-03-02 | 17:25:34
Bloggadress: http://clarabloggar.blogg.se/
N I L M A säger:

Hehe, lite problem kanske men inte så konstigt.. det tar ju sin lilla tid liksom! Lycka till hur du än gör :)

2011-03-02 | 19:40:33
Bloggadress: http://www.nilma.se
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

Tycker allt att du ska ta tåget - då kan du ju försöka plugga lite iaf :)



sv: Haha ja det är bra konstigt! :) Det är en hel del att lära sig och kursboken är väldigt jobbig att ta sig an, men det känns som att lite klarnade idag iaf :)



Hihi tack tjejen! Jag trivs väldigt bra faktiskt - brukade alltid ha lugg förut så det känns som hemma. :D Har väldigt snabbväxande hår så det gör ju inget om jag ångrar mig så småningom heller ;) Kramar

2011-03-02 | 20:10:28
Bloggadress: http://siribeckman.se
mikaela säger:

såg att du hade kommenterat i kenzas blogg och undrat om pengar i london ;) tänkte svara, eftersom jag är där titt som tätt.



jag brukar växla 3000-4000 kronor och ha med mig i kontanter, men mest för att betala hotellet och sånt där. annars tar jag ut kontanter i bankomater (de tar en avgift på typ 30 kronor, jag har mastercard) och för mig tar de även en avgift när jag betalar med kort i affärerna.



Så mitt förslag är att ha både kontanter och kortet med dig. 30 kronor är ingen större avgift om du tar ut pengar en gång om dagen :)



Trevlig resa, det är en riktigt mysig stad :)

2011-03-02 | 23:07:34
Bloggadress: http://ohhello.blogg.se/
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

sv: Ja jag såg det igår - helt sjukt ju!! Tycker verkligen att det är rätt av Dior, men väldigt tråkig händelse över lag, att folk ens har sådana åsikter och än mer skriker ut dom! Sjukt! Kram

2011-03-03 | 20:40:10
Bloggadress: http://siribeckman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback