Det blir aldrig som man tänkt sig



Den här helgen blev allt annat än vad jag planerat den till att bli. Jag skojade med Lena i fredags om att man aldrig kan planera med någon som har barn, eller jo - att man kan planera men att det sällan blir som planerat. Detta efter att en vän med barn hon skulle till gått och blivit sjuka.
Det tog inte mer än en timme innan jag började få rysligt ont i magen och jag kände så väl igen smärtan. Dock försökte jag ju stå ut och faktiskt till en början inte ens låtsas om att det gjorde ont. Men när vi satte oss på Espresso House med en varsinn kaffe och jag bara kallsvettades och det kändes som att något var helt fel - ja då var det bara att kliva hemåt. Eller, så himla bara var det inte att komma hem från stan, jag har aldrig varit med om en sådan jäkla smärta förut. Väl hemma la jag mig bara knall och fall ner i hallen och fick knappt av mig skorna. Det var min fredagskväll det, sängläge med värmedyna på magen.
Det värsta är att det kändes så himla tråkigt när min älskade vän äntligen var här, men vi får väl säga att det var tur i oturen att det inte var oss hon skulle bo hos utan en annan vän. Det som känns skönt är att veta att vi om ett par månader bor relativt nära varandra, det var många år sedan sist, och därför kommer kunna träffas mycket oftare!


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback