I need a job



Jag inser efter att ha stirrat på mobilen hela dagen att jag nog får ge upp det där jobbet. Paniken börjar sakta krypa sig på mig. Jag vet att jag klarar sommaren utan jobb eftersom jag (förhoppningsvis) ska gå sommarkurser och få CSN, men sen då? Vad händer i höst om jag inte fått något? Det är ju knappast så att vi klarar oss på Marcus lön, visst en period kanske det fungerar men jag är inte en sån person som kan leva på någon annan - jag kan bara inte.
Det som också är svårt i och med jobbsituationen är det faktum som kallas - ny bostad. Det är svårt att hitta en bostad när vi i nuläget inte vet hur mycket som är en rimlig hyra. Hade jag jobb hade det inte varit ett problem alls men nu känns det som ett ganska stort problem. Återigen, Marcus kan inte så för oss båda i allt.

Det värsta av allt är nog egentligen att jag innerst inne känner mig så jäkla lugn, som att jag vet att allt kommer att lösa sig och att jobbet finns där runt hörnet. Men om det inte gör det? Det är ju knappast så att jobbena kommer att hoppa på mig bara sådär.

Det är något jag får ta tag i till veckan tillsammans med lägenhetsletning och försälning helt enkelt.
Tur är väl att vi "bara" har examensarbetet framför oss, inga lektioner, vilket betyder att jag kanske kan lösa det mesta efter vägen utan att det tar för mycket tid från skolan.

Nu ska jag vila lite sen är det dags att packa inför resan :)


/A


Kommentarer
Sara säger:

Sådan är jag med, det löser sig. Det gör det alltid, om inte annat kan man ju bara ta ett jobb så länge tills man fått ett som man verkligen vill ha! Galet tryck på tjänsterna som kommer nu ju!



Jo, om du läste metodiken, vad pluggar du? :)

2011-03-29 | 20:05:03
Bloggadress: http://sarajohansson.nu
Lina säger:

Jag vet precis hur du känner dig i din situation, jag är där nu: utan jobb, på a-kassa, med ett barn i magen! Men jag är också väldigt lugn, som att det kommer lösa sig. Jag vet inte ens vad jag ska få i a-kassa ännu, det blir första denna månaden men ändå så känner man så. Kan inte heller leva på någon annan. Jag tror det kommer lösa sig för er. :) Var ska ni flytta?

2011-03-29 | 20:17:03
Bloggadress: http://linamedfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback