Paus.



Jag sitter fortfarande i pyjamasen, klockan närmar sig tre, men jag kommer helt enkelt inte ur den idag. Huvudet är snäppet bättre men migränen hänger fortfarande i trots att jag envisas med att mota bort den både med tabletter och koffein - det verkar inte hjälpa.
Däremot sätter sig mitt dåliga samvete emot huvudvärken och jag har i alla fall avverkat tio övningar i övningsboken i redovisningskursen. Jag har helt enkelt inte tid med att må dåligt. Jag antar att det inte är så bra att säga emot när kroppen säger ifrån, men vila det får jag göra om två veckor när tentorna är skrivna helt enkelt så tills dess får kroppen hänga med vare sig den vill det eller inte.


Det värsta är all väntan. Jag vill och behöver veta ifall jag får jobbet på IKEA eller inte. Dels för att om jag inte får det måste jag sätta igång på allvar med arbetssökandet men främst för att om jag får det så får jag en mindre sak att oroa mig över.

Vi har pratat en del om flytten och jag tror varken jag eller M verkligen fattar att den blir av, och att det är så snart! Det känns såklart riktigt läskigt även om det kommer bli så bra när vi väl hamnat där. Det är minst sagt mycket att tänka på och det är svårt att få tid till det nu i tentaperioden. Vi måste verkligen ta tag i en mäklare snart, det är också mycket därför jag behöver veta om jag får jobbet eller ej. Antingen flyttar vi ut i slutet av Juni eller Juli. Det beror helt klart på hur många månadshyror vi kan ha dubbelt. (med min ekonomi - helst ingen.)

Men... det råkar inte finnas någon som har en lägenhet till övers i Karlstad? ;)


Nu borde jag återgå till mina övningar.

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback