2011-11-29


Det var en välbehövlig helg som sprang förbi. Vi bilade neråt Ullared för en tur in på Gekås i fredags där julklappar inhandlades, avslutade dagen med thaikäk på något litet hak bakom hotellet i Göteborg - ljuvlig mat! Lördagen spenderades på stan och nordstan för shopping. Vi strosade mest runt utan stress. Kvällen spenderade vi med att äta god mat och bada bubbelpool i relaxavdelningen på hotellet - där vi var helt själva!

På söndagen njöt vi av den sista hotellfrukosten och tog vi bilen mot Mölnlycke där Elin visade oss hela skolan. Det är tufft för mig emellanåt att ha henne så långt bort, men det värmer gott att veta hur bra hon har det där.

Summa summarum - en härlig och välbehövlig helg hemifrån.
Jag hade en hel del tuffa besked att smälta och helgen fick mig att göra det med ett lugn - även om det stormade och regnade om vartannat vädermässigt därnere.

Nu är det dock mer kaos och paniken börjar infinna sig, fast jag tror på mitt eget motto att allt löser sig till det bästa så jag får välja att tro på det den här gången också antar jag.

Något helgen dock gav mig var ännu mer längtan tillbaka till Borås. Vi åkte genom där både ner och hemvägen och det är galet hur det fortfarande kan kännas så hemma. Det kändes konstigt att bara åka förbi, som om staden var helt obekant. Jag ville bara hoppa ur där på Kellgrensgatan och hoppa in i min lägenhet. (Tur för han som köpte den att jag glömt bort portkoden.)


Gårdagen - som var vår riktiga 9årsdag blev en total flopp. Storhandling och mat alldeles för sent. Vi skulle julpynta men väl i källaren insåg vi att alla julgrejer är kvar i kristinehamn. Så pyntandet får vänta ett tag till.
Det bästa med gårdagen var att mamma ringde och vi pratade en stund och att jag äntligen fått min efterlängtade trälåda att ha tyger i! Dock ska jag hitta på något roligt med den nu inför jul, använda den i julpyntet på något vis tänkte jag.

Rörigt som vanligt, men det blir så med mycket som ska ut och alldeles för glesa uppdateringar.

/A


Kommentarer
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

sv: Tusen tack! Och GRATTIS till er - jösses 9 år är lååång tid! :)

2011-11-30 | 11:21:32
Bloggadress: http://siribeckman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback