Att bestämma kyrka

Bild
 
Eftersom vi helst vill gifta oss redan i Maj/Juni 2013 börjar det brinna lite i knutarna inför att boka kyrka och datum. Många par gifter sig ju i Maj eftersom det är många helgdagar (Pingst och Kristi Himmelsfärd) och det innebär att vi bör vara ute i god tid.
 
Men... problemet för oss är ju att halva gästlistan kommer från Degerfors och andra halvan Kristinehamn. Hur vi än gör kommer ena halvan få åka en bra bit. Vilket också gör valet av kyrka lite svårare. (Nu vet vi ju att de gladeligen åker för våran skull så inte för det.)
 
I alla fall hade vi bokat ett möte för att få se inuti Ölme Kyrka idag och den var fantastiskt vacker. Vi ska fundera lite över helgen och se om vi bestämmer oss för den. Inte bara att kyrkan är vacker utan naturen runtomkring är mer än fantastiskt och det spelar också in i vårat val.
 
Bild från Janni Crannings blogg
 
Kyrkan var mycket större än jag trodde, påminde mycket om Degerfors kyrka. Hade det inte varit för att det ser ut som om någon kletat bajs över hela väggarna i Degerfors så hade det helt klart varit ett bra alternativ också (hur tänkte de??).
 
Det kändes pirrigt att stå där och föreställa sig att om vi om tio månader faktiskt går där tillsammans. Det var nästan så att jag blev nervös redan idag. Jag har såå svårt att föreställa mig det och jag tror att jag faktiskt inte riktigt förstått det än.
 
Egentligen spelar inte platsen så stor roll. Huvudsaken är att alla vi älskar är där på våran mest viktiga dag i livet ♥
 
/A
 
 

Kommentarer
Pernilla Chis säger:

Vad roligt att ni skall gifta er. Det är en underbar dag och kyrkbröllop är vackert tycker jag. Det är verkligen pirrigt att stå där framme!

Svar: Ja, egentligen känns det väl lite fel att gifta sig i kyrkan när ingen av oss är speciellt troende - men jag kan ändå inte tänka mig annat. Att stå där och lova varandra evig kärlek- iiih, pirr!
AnnaIda

2012-08-18 | 15:51:59
Bloggadress: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Emma B. säger:

Men gud! Bor ni i värmland? Jättekul att ni ska gifta er!! :D Ska bli jättekul och följa. Älskar bröllop! :') Jag jobbar ju som bröllopsfotograf här sedan några år tillbaka om ni har tankar att boka fotograf (emmabertilsson.com). :) Ett tips är att vara ute i god tid med att boka fotograf, mina tider brukar iaf gå åt rätt fort.

Svar: Yepp, bor i Karlstad :) Fast när jag började följa dig så bodde vi i Borås där jag pluggade men jag är allt en äkta värmlänning (om man får säga så när man är från Degerfors, haha).Du har fått ett mail angående foto ;)
AnnaIda

2012-11-29 | 21:34:06
Bloggadress: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback