Godmorgon Måndag!



Godmorgon!
För min del känns det mer som en onsdag än som en start på en ny vecka, det beror ju såklart på att jag jobbat hela helgen. I lördags gick det sådär, migränen ville tillbaka men igår klarade jag mig utan - skönt! Idag och imorgon är det kassan som gäller och på onsdag-torsdag 6-12, sen drar vi till fjälls! :)

Våren kom och hälsade på ett par dagar i Karlstad och resten av Sverige också vad jag förstått. Nu är det dock -3 grader igen och det ser faktiskt grått och trist ut ute. Mig gör det inte så mycket eftersom jag är instängd i den blå plåtlådan ända till 20.15 ikväll så jag får ändå inte njuta så mycket av dagen.

Idag är sista dagen att få reda på om man gått vidare till ytterligare intervju på det andra jobbet jag sökte. Jag har redan gett upp det eftersom jag bara skickade in cv utan att kunna träffa dem första tillfället. På sätt och vis ångrar jag att jag inte gick dit, samtidigt som att jag tror att det löser sig ändå. Jag ligger ju bra till på mitt nuvarande jobb så det är bara hoppas att inte så många söker det för då behöver inte min chef välja bort mig. (Det är ju lite så att hon måsta anställa om det är någon som jobbat längre än mig med rätt kvalifikationer - surt, men helt förståeligt.)

Jag vet inte men av någon anledning kom den där saknaden av Borås tillbaka igår. Kanske för att jag kom till insikt om att jag nog aldrig tidigare har känt mig så hemma någonstans som jag gjorde där, kanske kan det också vara för att jag inte känner mig färdig där. Helt klart utlöstes det av en arbetskamrat som troligtvis ska flytta dit och ville ha lite tips om områden att bo i. Jag avundades henne.
Fy. Det är svårt att börja ett nytt liv bara sådär, komma fina människor nära som man nu aldrig ser. Blöh.

Jag längtar efter vår och sommar här i Karlstad, då ska jag nog kunna förälska mig i den här staden också. Det blir ju vad man gör det till och jag är ingen vintermänniska och stänger ju helst in mig under det halvåret.

Klev upp lite tidigare än nödvändigt idag för att få lite tid för mig själv, finns inget bättre än att äta låång frukost och bara vara :)

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback