LOVELY friday!



Aah, idag känner jag att livet är tillbaka! Jag har fortfarande lite ont i huvudet och ena ögat men idag orkade jag i mig frukost och mitt kaffe! Det är bra tecken. Jag skulle egentligen ha jobbat 6-12 idag men jag fick erkänna mig besegrad då jag somnade i sängen 14-17 igår och det fortfarande inte hade släppt trots tabletter. Så jag ringde mig sjuk, vilket faktiskt känns som ett smart drag. Migrän är inte att leka med och oftast är jag utmattad flera dagar efter. Så idag får jag se det som en återhämtning, ska fortsätta ta tabletter så att den håller sig undan.

Imorgon ska jag i alla fall åter till jobbet. Kan inte med det där med att vara hemma egentligen.

På torsdag drar vi till fjälls! Känns väldigt spännande, det var tio år sedan jag var i Sälen sist och så var det bara över en dag med skolan. Nu blir det tors-sön med svärisarna. Jag ska verkligen hålla tummarna och tårna för att jag kommer hem hel efter det. Jag hoppas på bra väder, ska bli skönt att komma hemifrån ett par dagar. Har varit lite för många sura miner från den andra hälften för länge nu, tyvärr går det ju allt som oftast ut över mig även om jag innerst inne vet att det inte är mig han är sur på. Varför är det så? Att man oftast tar ut det på den som står en närmst?


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sedan ska jag sätta mig och betala räkningar - lönen trillade ju in idag.
Även om det kan vara det tråkigaste som finns så vill jag gärna ha det överstökat fort, sedan har jag mer koll på vad jag har resten av månaden att spendera. Denna månad blir dock rätt snål på shoppandet då jag ska klippa och färga håret (minst 1500:-) och även en ansiktsbehandling på Semla Spa (800:-). Borde även köpa mig en hjälm inför resan så att jag slipper hjärnskakning! Man ska vara rädd om lilla huvudet.



/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback