Work it, sell it, own it!



Idag är jag trött. Att börja klockan sex dagen efter en ledig dag är minsann ingen hit, imorgon kommer jag nog vara zombie - börjar lika tidigt då.

Efter jobbet köpte jag med mig lite tyg och muffinsformar hem så sedan jag kom hem har jag bockat av de där sista viktigheterna som blev kvar sedan igår, jag har ätit mat och bakat muffins :)
Avnjöt precis en till en kopp kaffe  - mumsigt! Det blev med banan och blåbär eftersom vi har så himla mycket blåbär i frysen sedan i somras. Vi har dessutom så himla lite frys så att det är bara dumt att ha massa liggandes där som inte blir uppätet.


Jag sitter och dagdrömmer för mig själv. Jag önskar verkligen att jag har ekonomiskt oberoende.
Jag skrev tidigare om ett erbjudande vi fått och idag pratade jag med personen ifråga ytterligare och erbjudandet står kvar.

Nu ska jag inte hålla er på halster längre, det är nämligen så att jag har en arbetskamrat som ska sälja av mark - mark som ligger på ett drömläge! 20 meter till klippor och vatten och på landsbygden (cykelnära till IKEA). Det är verkligen ett sånt där läge som kommer typ tio år för tidigt. Marcus letar ju jämt mark och drömmer sig bort och både han och jag har alltid sagt att vi gärna bor utanför stan men samtidigt inte mitt ute på vischan. Jag har alltid drömt om att få bygga mitt eget hus - få det precis som jag vill.
Men... hur sjuttom ska vi ha råd med det nu ? Vi har ju dessutom precis köpt oss en lägenhet för en halv miljon. Visserligen pratade vi lite om det i dag och ett husprojekt tar ju faktiskt ett tag. Gaah. I alla fall ska vi nog åka och kika lite och jag är rädd att jag förälskar mig totalt.

När M slutar jobbet idag drar vi iväg och kollar på en snowboard åt mig. Troligtvis köper jag den på studs, ska mest bara testa skorna så att de passar. 500 spänn för en bräda med tillhörande boots och bag - som hittat. Jag har ju inte åkt på 10-15 år nu så jag behöver ju knappast ha något alldeles för fräsigt direkt. Skulle dock behöva nytt skidställ, det är lika gammalt det, haha! 

Ens mentala inställning gör mycket, dagen igår blev mycket bättre för att jag valde att fokusera på bra saker istället för dåliga - bra där. Nu ska jag fortsätta med det.

Imorgon efter jobbet drar jag nog igång symaskinen och skapar lite. Är sugen på att testa och sälja lite över tradera. Jag förlorar ju inget på det direkt - har massa tyg som ligger och skräpar. Förena nytta med nöje.


/A 


Kommentarer
Siri - En personlig blogg om mode och stil. säger:

Men gud så spännande det låter! Underbart att få bygga sitt eget :)



sv: Hihi men tack tjejen! :D

Jag tror att din inspiration kommer att komma tillbaka så fort det blir vår, så känner iaf jag - när solen kommer fram så vill man bara klä sig i massa härliga outfits :D

2012-02-02 | 11:04:35
Bloggadress: http://siribeckman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback